5 szertartás amire szükséged van a fogyókúra idején

A szertartások ősidők óta jelen vannak az ember életében.
A szertartások, rituálék olyan tevékenységek, melyet általában valami ünnepi alkalom során végeznek.
Ilyen például a japán tea szertartás vagy az esküvő. Ezen a napon megírt forgatókönyv szerint haladnak az események, mindennek megvan az ideje, módja és a legtöbben ehhez ragaszkodva fogadnak örök hűséget kedvesüknek.

A szertartások kizökkentenek bennünket a mindennapi mókuskerékből, ezek segítségével meg tudunk szabadulni olyan helytelen berögzült szokásainktól, melyek a túlsúlyunkhoz vezettek. Ezért törekedjünk arra, hogy beiktassunk napjainkba új rituálékat, szokásokat, melyek a fogyókúránkat segítik elő.

 

5 szertartás amire szükséged van a fogyókúra idején

 

# 1. Reggeli szertartás

Ugye neked is van reggeli szertartásod? Minden reggel megiszod a reggeli kávéd, teát, elkészíted a gyerkőc tízóraiját, megnézed az emaileket stb.
Próbáld ki, hogy mától minden reggel megiszol egy adag gyümölcsös smoothiet. A turmix elkészítése nem tart tovább egy kávé vagy tea elkészítésétől, ráadásul feltöltöd szervezeted folyadékkal, vitaminokkal, ásványi anyagokkal.
Ha 10 perccel előbb ébredsz mint ahogy szoktál akkor máris van 10 perced, hogy tekerj egyet a szobakerékpáron.
Elmehetsz reggel futni, igaz ez egy picit több időt igényel, de hidd el saját magadon fogod észrevenni a pozitív változást.

 

# 2. Lazulok szertartás

Ez a szertartás nemcsak a fogyókúra idején fontos! Mindenkinek szüksége van lazításra, kikapcsolódásra a folyamatos pörgés, rohanó élet mellett. Vezess be olyan napokat, órákat a fogyókúrád alatt amikor csak Te vagy a fontos.
Nincs család, nincs gyerekek, csak Te vagy!
Engedj egy kád meleg vizet, tegyél bele illóolajokat amik segítenek az ellazulásban, készíts magadnak egy csésze teát vagy gyümölcslét, hallgass zenét, olvass el 10 oldalt a kedvenc könyvedből.
Csinálj bármit ami Téged ellazít, felfrissít, de fontos, hogy ilyenkor csak Te magadra koncentrál!

 

# 3. Bevásárlás szertartás

Te is mindig hulla fáradtan jössz haza a heti nagy bevásárlásról, mert a hipermarketben a tömeg, a kígyózó sor a pénztárnál mind mind lemerít?
Vezesd be, hogy a hétvégi bevásárlást a piacon végzed. Hatalmas élmény! Egyrészt megismerkedsz a kofákkal, eladókkal akikkel jókat lehet beszélgetni,  sőt még recepteket is cserélhettek.  Házi friss gyümölcsre, zöldségre tehetsz szert a kényszer érlelt, agyon vegyszerezett bevásárlóközpontban kapható társai helyett. Lehet alkudni, sőt törzsvásárlói engedményre is szert tehetsz úgy, hogy tudod a minőség nem változik.:-)

 

# 4. Zöldség-gyümölcs szertartás

A zöldségekben,  gyümölcsökben található vitaminok, ásványi anyagok nagyban hozzájárulnak a szervezet egészséges működéséhez. Serkentik a zsírbontó enzimek működését segítve ezzel fogyókúránkat.
Mostanában nem eszel túl sokat belőlük? Itt az idő, hogy bevezesd ezt a szertartást is a mindennapjaidba.
Az étkezések előtt egyél meg egy nagy tányér salátát! Fontos, hogy már a saláta elkészítése egyfajta szertartás, kikapcsolódás legyen, élvezd ki a friss zöldségek illatát, frissességét, tapintását  na és persze az ízét is.
Nem bírsz lemondani az tv előtti nasizásról? Sebaj nyugodtan csipegess friss zöldséget, gyümölcsöt. Sőt minden alkalommal,  amikor nassolni szeretnél valamit ne a chipszes zacskóért nyúlj hanem rágcsálj el egy almát, egy répát.

 

# 5. Igyál vizet szertartás

Nagyon sok csajszi panaszkodik, hogy nem tudja meginni a napi szükséges mennyiségű folyadékot, legalábbis víz formájában nem csúszik le 2-3 liter. Pedig tudjuk, hogy nagyon fontos a megfelelő mennyiségű folyadék fogyasztása.
Sokszor összetévesztjük a szomjúságot az éhséggel és ahelyett, hogy innánk egy nagy pohár vizet eszünk ami cseppet sem használ a fogyókúránknak.
Vezesd be az igyál vizet szertartást 🙂 ! Legyen melletted egy üveg ásványvíz vagy tisztított víz és legalább minden órában igyál meg belőle 2 decit, azaz egy pohárnyit. Ha unalmasnak találod a sima vizet, akkor csavarj bele frissen facsart citromlét, ezzel C vitaminhoz juttatod a szervezeted és segít a méregtelenítésben is.
Hiába van előtted a víz elfelejtesz inni? Állítsd be a telefonod, hogy óránként csipogjon, ebből tudni fogod, hogy itt az idő egy nagy pohár frissítő víz lehörpintésére.

 

Ahhoz, hogy egy-egy szertartás az életed részévé váljon 21 napra van szükség. Azaz 3 héten keresztül tudatosan kell odafigyelni a szertartások elvégzésére, ezután már ösztönösen, odafigyelés nélkül is menni fog!

 

Te milyen szertartásokat vezetnél még be a fogyókúra idején? Oszd meg Velünk itt ! 🙂

Kapcsolódó bejegyzések:

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.