7 gondolat, mely meggátolja a súlycsökkentésed

7 gondolat, mely meggátolja a súlycsökkentésedSzeretnél megszabadulni a túlsúlytól, de mindig jön egy kósza gondolat, mely  meggátol benne?

Mivel a fogyókúra nem könnyű dolog és mindenki tudja, hogy bizony dolgozni kell azért, hogy megmozduljon az a fránya  mérleg hajlamosak vagyunk húzni-halasztani a diéta kezdetét.

Ilyenkor jobb ha megnézed mi az amit akadályként fogsz fel és átgondolod, hogy valóban akadály vagy csak kifogás.

 

Ha valaki túlsúllyal küzd gyakran bújik olyan állítások mögé mint:

 

1. Nem tudok lefogyni, mert nálunk az egész család túlsúlyos, a génjeinkben hordozzuk a túlsúlyt

Egyes kutatások szerint vannak olyan gének, melyek az elhízásunkért felelősek, de ez nem azt jelenti, hogy nem lehet megszabadulni a túlsúlytól.
Lehet, hogy te is azoknak a táborát gyarapítod akiknél az egész család túlsúlyos? Menj el egy általános orvosi vizsgálatra, ha a vizsgálat során nem találnak olyan hormonális vagy egyéb betegséget, mely meggátolná a fogyásod, akkor kezd el megreformálni a család szokásait.
A legtöbbször a helytelen táplálkozási szokás, a mozgásszegény életmód okozza a túlsúlyt, csak ezt olyan nehéz beismerni.

 

2. Alig eszem mégis hízom

Ez a kedvenc mondatom! Ne gondold, hogy én soha nem bújtam ez mögé az állítás mögé! Ha Te is úgy gondolod, hogy alig eszel mégsem tudsz megszabadulni a túlsúlytól, akkor kezdj el vezetni étkezési naplót. Írd fel mikor, mit és mennyit eszel. Meg fogsz lepődni, hogy sokkal több kalóriát viszel be mint amennyire gondoltál.

 

3. Nem sportolhatok mert túlsúlyos vagyok

Attól, hogy valaki túlsúllyal küzd, még nem azt jelenti, hogy egész nap ücsörögnie kell a kanapén a tv előtt. Van olyan ismerősöm aki még a szomszédba is autóval jár mert 150 kiló és fárasztja minden lépés.
Nemcsak a fogyókúra miatt szükséges, hogy rendszeresen sportolj! Mindenkinek szüksége van a rendszeresen testmozgásra  kortól, nemtől, testsúlytól függetlenül.
Állapotodnak megfelelő mozgásformát kell választani, melyet fokozatosan vezetsz be az életedbe. Ha először nem bírsz csak 10 percet gyalogolni akkor gyalogolj 10 percet akár napjában többször is. Ne ugri-bugri aerobikkal kezd, hanem szerezz be egy gyógytorna videót és kezd azzal.  Ahogy súlyod csökken, állapotod javul, növeld a mozgás intenzitását és próbálj ki más mozgásformákat is.

 

4. Majd az ünnepek után kezdek fogyókúrába- Nem lehet fogyókúrázni az ünnepek alatt

A fogyókúra halogatása az egyik legnagyobb és leggyakoribb hiba. Mindig lesz valami ünnep, családi vagy baráti összejövetel ahol “enni kell”. Pedig az ilyen összejöveteleknek nemcsak az evésről kell szólnia.
Ha a nagy elhatározást egy ünnep előtt hozod meg akkor sincs semmi gond.  A családi ünnepekre készítsd el a szokásos menü egészséges változatát, ha pedig vendégségbe mész ne ess pánikba,  egyél nyugodtan a felkínált ételekből. A lényeg,  hogy ilyenkor figyelj a mennyiségre és ha a választék megengedi válassz a fogyókúrádba beilleszthető ételek közül.

 

5. Nagyon elfoglalt vagyok nincs időm a rendszeres testmozgásra

Ez az állítás is egy remek kifogás. Olyan elfoglalt vagy, hogy nincs időd semmire! Nem a Te hibád az élet így hozta.  Vizsgáld meg mire is jut idő  nap mint nap! Jut idő az étkezése, naponta akár többször is.  Jut idő tv nézésre, sőt nemhogy jut rá idő, de 2012-ben a teljes lakosság átlagosan napi 4 óra 46 percet töltött televíziózással. Jut idő, hogy több órát böngéssz az interneten a facebook üzenőfalat nézegetve.
Gondold át melyek azok az időtöltéseid ahonnan le tudsz csípni néhány percet, ha ezeket összeadod biztosan lesz fél órád a mozgásra.

 

6. Majd holnaptól fogyózom, ma már úgyis mindegy

Ma is van holnap, holnap is lesz holnap, holnap után is lesz holnap! 🙂 Ha halogatod sohasem fogod elkezdeni. Ha ma délben elhatároztad, hogy belevágsz a súlycsökkentésbe akkor ne halogasd, hanem kezd el azonnal. Hiszen ahogy a Dalai láma mondja: Csak két nap van az évben, amikor semmit nem tehetsz: az egyik a tegnap, a másik a holnap.
Tehát csak a MA a megfelelő nap arra hogy szeress, hogy higgy, és elsősorban hogy élj!

 

7. Neki könnyű mert…

Senkinek nem könnyű a súlycsökkentés, annak sem akinek csak pár kilótól kell megszabadulni és annak sem aki már elérte a vágyott testsúlyt hiszen azt meg is kell tartani.  Kérdezz meg azokat az ismerősöket akik nem küzdenek súlyproblémával. A 90 %-uk odafigyel, hogy mit mikor eszik és nem az evés áll központi helyen az életében. A legtöbbjük ráadásul rendszeres jár mozogni is, ami hozzásegíti őket, hogy megtartsák az ideális testsúlyukat.

 

Űzd ki fejedből azokat a gondolatokat, melyek gátolják a súlycsökkentésed, helyette töltsd meg pozitív gondlatokkal! Hidd el lehet mosolyogva fogyókúrázni! 🙂

 

Kapcsolódó bejegyzések:

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.