Fitten télen is

A téli zord időjárás közepette a szervezet nagy gondoskodást és odafigyelést igényel. Ilyenkor az eddigieknél még fontosabbá válik a vitaminok és ásványi anyagok pótlása.
A téli időszakban a szervezet fáradékonyabb, kimerül, így nagyobb fogékonyság mutatkozik a fertőzésekkel szemben.

A fogyókúra idején is elengedhetetlen a kellő figyelem az immunrendszer védelmére, hiszen ilyenkor a legtöbben megfeledkeznek a mikrotápanyagok (ide tartoznak a vitaminok és az ásványi anyagok) beviteléről.
A mikro-, és makrotápanyagok (fehérje, zsír, szénhidrát) egymás hatását erősítve járulnak hozzá a szervezet egészséges működéséhez. Kiemelendő a D, A, C, B vitaminok.
Fontos ebben a fagyos évszakban is a kellő mennyiségű folyadék fogyasztása, ami 2-2,5 litert jelent napi lebontásban a fűtés, valamint a hideg levegő miatt.

Javaslatként íme, egy viszonylag költséghatékony immunerősítő módszer:

Gyömbéres – citromos tea recept:

Hozzávalók:

  • 30 gramm gyömbér
  • 1 darab citrom
  • 1,5 liter víz
  • (tetszés szerint -méz)

Elkészítés:

A gyömbért megtisztítjuk, viszont arra célszerű figyelmet fordítani, hogy csupán a vékony héjat távolítsuk el, mivel a leghatékonyabb koncentrációval közvetlen a héj alatti rész rendelkezik. A szétvágott citromot kifacsarjuk, majd ízlés szerinti mézzel és a lereszelt gyömbérrel összekeverjük, végül tetszőleges mennyiségű vízben, vagy akár az előírt adagban megfőzzük. Utolsó lépésként pedig leszűrjük, hogy ne legyen darabos és már fogyasztható is.
Fogyni vágyók méz felhasználása nélkül is elkészíthetik.

Citrom:
Jelentős C-vitamin tartalommal rendelkezik. A C-vitamin antioxidáns vitamin. Étkezés során juttatjuk be a szervezetbe. Jelentősebb mennyiségben található a citrusfélékben (pl.: narancs, citrom, grapefruit), zöldség- és főzelékfélékben, csipkebogyóban, bogyós termésekben. Segíti a vas felszívódását, támogatja az immunrendszer működését, viszont a túlzott bevitele káros is lehet, mivel vesekövesség alakulhat ki, így egészséges embernek napi 60-70mg-ot meghaladó mennyiség nem javasolt.

Gyömbér:
Jellegzetes illatú, édeskés, erőteljes íz világgal bír. Antioxidáns tulajdonsággal rendelkezik. Immunerősítő, görcsoldó, fájdalomcsillapító gyógynövényként is használják. Gyulladáscsökkentő hatását a megfázásos időszakokban kitűnően ki lehet használni, mivel elősegíti a gyors enyhülést.

Méz:
Antibakteriális hatással bír, immunerősítő. Fokozza a szervezet ellenálló képességét, pusztítja a baktériumokat. Sok energiát ad: 330 Kcal, tehát fogyókúra esetén kerülendő. Jelentős mennyiségű vitamin- és ásványi anyagot tartalmaz: B1, B2, niacin, B5, B6, C,folsav, K-vitaminokat, kalcium, kálium, nátrium, magnézium, klór, valamint nyomelemeket : vas, cink, mangán, réz, króm tartalmaz. A szabadgyököktől védi a szervezetet.

Kapcsolódó bejegyzések:

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.