Fogyókúra gyilkosok # 2. rész.

A fogyókúra során gyakran találjuk magunkat szembe olyan csábításokkal, melyeknek nagyon nehéz ellenállni, ezek a fogyókúra gyilkosok.
Itt nemcsak egy adott ételre, élelmiszerre gondolok, sokkal inkább azokra az élethelyzetekre, helyszínekre, melyek cseppet sem kedveznek a fogyókúránknak.
Az első számú fogyókúra gyilkosról már esett szó. Most nézzük a másodikat! 🙂

 

A nyár az egyik legalkalmasabb évszak a fogyókúrára hiszen rengetek friss zöldség, gyümölcs áll rendelkezésünkre.
A napsütés, a jó idő sportolásra sarkalja az ember lányát. De amilyen kedvező annyira veszélyes tud lenni fogyókúránkra a nyári időszak.

Ebben az időszakban gyakrabban járunk el kirándulni, a nyaralások, a hosszú hétvégék, a strandolások is erre az időszakra esnek. Bizony ilyenkor nagyon nehéz állni a frissen sült hekk, sült krumpli, cukros fagylaltok, jégkásák és egyéb csábításoknak.

 

Mit tegyél ha egynapos kirándulásra mész a gyerkőcökkel, az unokákkal, a pároddal?

 

A legjobb ha olyan helyre mentek kirándulni ahol egyben mozogtokis egy kicsit. Ilyen például gyalogtúra a hegyekben, kerékpártúra a Balatonnál, strand ahol lehet úszni, vízi tornázni.

Készíts elemózsiás kosarat, ezzel kordában tudod tartani a család és a saját magad kalóriabevitelét egyaránt. Ilyenkor Te magad döntöd el mi kerüljön a kosárba.

Mi kerüljön a kosárba?

  • Készülhet saját gyártmányú szendvics sok-sok zöldséggel.
  • Hűtőtáskában vihetsz natúr sült húst salátával.
  • Ne feledkezz meg a jól lehűtött, előre elkészített gyümölcsökről. Én ilyenkor otthon felkockázom a gyümölcsöket, egy zárható dobozban jól lehűtöm őket, mely így remek frissítő a kirándulás idején.
  • Frissen facsart gyümölcs- zöldséglevek vagy smoothiek is vihetők műanyag palackban az ásványvíz mellett.
  • Készíts saját készítésű édes vagy sós ropogtatni valót

 

Mit tegyél ha több napra elutaztok?

Ilyenkor picit nehezebb a dolog, hiszen nem viheted az egész hűtőt a hátadon nyaralni, de azért nem lehetetlen.

Ha a nyaralás során önellátók lesztek akkor könnyebb a helyzetet hiszen Te döntöd el mi kerül az asztalra.

  • Már otthon lehet előre bepácolni húsokat, amiket aztán a helyszínen ki lehet sütni akár a szabadban is hiszen nagyon sok helyen van már grillezési lehetőség.
  • A szálláson lévő hűtőt pakold meg friss zöldségekkel, gyümölcsökkel így mindig lesz mihez nyúlni hogy vacsira vagy délutáni nasira összeüss egy zöldség– vagy gyümölcssalátát.
  • Házi készítésű kekszeket, muffinokat, sós ropogtatni valót, müzlit  már otthon elkészítheted
  • Ha étterembe mentek ebédelni válassz könnyű krémlevest , húst salátával,  köretet ( pl.krumpli ) salátával
  • Soha ne indulj el kirándulni, strandra éhgyomorral
  • Sétáljatok, kiránduljatok nagyokat, mely jól átmozgatja az izmaitokat

 

Ha a szállás mellé jár étkezés is akkor nehezebb a helyzet, hiszen meg van kötve a kezed a kínálatból választhatsz.

  • A legjobb ha ebben az esetben svédasztalos vagy büféasztalos megoldást választod, ebben az esetben nagyobb a választék mint a menüválasztásos étkezésnél.
  • Mindig nézd végig miből választhatsz a svédasztalról, nem kell mindent megkóstolni. Válaszd ki a számodra legideálisabbat.
  • Válaszd a kistányért. Ne egy nagytányért pakolj meg csordultig, mert akkor biztosan többet eszel a kelleténél. Szedj egy adagot kistányérra, így sokkal többnek fogod érezni az adagot.
  • Ne repetázz!
  • Ülj háttal és a lehető legtávolabb a svédasztaltól. Kutatók bizonyították, hogy azok az emberek akik közel ülnek le a svédasztalhoz és folyamatosan látják is azt többször fognak szedni a kínálatból.
  • Sütemény helyett válassz inkább gyümölcsöt desszertnek.
  • Vacsi után sétáljatok egy nagyot.

A nyaralás alatt azért belefér egy-két kilengés ( 1-1 gombóc fagyi, egy szelet pizza, egy pohár bor )!
Arra ügyelj, hogy ne a nagy zabálásokról szóljon a nyaralás, hiszen lehet egész nap a medence mellett ülni és hol lángost, hol sült kolbászt falatozni közben pedig cukros jégkását szürcsölgetni, de ezzel bizony nem teszel jót a súlyodnak és az egészségednek sem.

 

Oszd meg  velünk Te is saját ötletet, hogyan lehet elkerülni, hogy a nyaralás ne plusz 5 kilóval végződjön!

Kapcsolódó bejegyzések:

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.