Milyen gyakran álljunk mérlegre a fogyókúra során?

Milyen gyakran álljunk mérlegre a fogyókúra során? A túlsúlyos ember egyik ellensége a személyi mérleg. Egyszerűen azért mert nem szeret szembesülni a tényekkel. Ez amolyan strucc politika, ha nem látja számokban a testsúlyát akkor az nincs is.

Aztán ahogy fogyókúrába kezd megváltozik a mérleghez való hozzáállása. A mérlegtől várja napról-napra a visszaigazolást, hogy megéri lemondani a kedvenc nasijáról, megéri izzadni az edzőteremben.

A legtöbb helyen azt halljuk, hogy a fogyókúra ideje alatt csak hetente egyszer mérjük meg súlyunkat.
De milyen nehéz ezt betartani! Szinte minden elfogyasztott salátaadag után rápattannánk a mérlegre, hogy megnézzük hány dekával, kilóval vagyunk könnyebbek. Ilyenkor nagyon nehéz megállni, hogy ne mérjük naponta többször a súlyunkat.

Én is úgy gondoltam, hogy nem jó a gyakori testsúlymérés mindaddig míg párom fogyókúrába nem kezdett. Összeállítottuk a neki megfelelő étrendet, eljárt rendszeresen futni, kerékpározni és lassan de biztosan elkezdtek olvadni a kilók. A nagy öröm mellett viszont aggódni kezdtem mert naponta legalább ötször állt mérlegre. Nem akartam, hogy folyton a súlycsökkentésével foglalkozzon hiszen úgy gondolom az a jó súlycsökkentő program, mely életmóddá válik. Belegondoltam, hogy élete végéig mást sem fog csinálni csak a mérlegeli magát reggeltől-estig és kirázott a hideg.

Leültem vele megbeszélni a dolgot és pár perc múlva megértettem a helyzetet.

Számára egy visszaigazolás volt az érték amit látott. Ha kevesebbet mutatott akkor megveregette a vállát és tudta, hogy mindent jól csinál. Amikor stagnált a mérleg, tudta, hogy nincs gond vannak ilyen szakaszok a súlycsökkentésben, amikor pedig többet mutatott az előző napnál, akkor nagyobb lendülettel vágott bele a reggeli futásba és beiktatott még egy kört az aznapra tervezettnek.
Egyszerűen motiválta őt amit látott. Bármi is volt az, nem elcsüggedt, nem feladta hanem még inkább arra sarkalta, hogy minden tőle telhetőt megtegyen annak érdekében, hogy egyre fittebb és fittebb legyen.

Na de akkor most milyen gyakran álljunk mérlegre a fogyókúra során?

Ez csak rajtad múlik! 🙂

Ha téged zavar, hogy egyik nap kevesebbet, másik nap többet mutat a mérleg akkor mérlegelj hetente egyszer.
Ha motivál amit látsz akkor nyugodtan állj a mérlegre akár naponta vagy kétnaponta. A lényeg, hogy számodra melyik a legmegfelelőbb, melyik a legösztönzőbb.

Azért ne feledd nemcsak a mérleg mutatója a fontos! Ha rendszeresen sportolsz nemcsak zsírt fogsz veszíteni, de izmot is fogsz építeni. Lehet, hogy számokban nem látsz hatalmas változást, de tested szép lassan átalakul a zsírpárnák helyén olyan izomcsoportokat fogsz magadon észrevenni aminek létezéséről eddig nem is tudtál.

Végezetül mérlegre fel! 🙂

Te milyen gyakran méred a testsúlyod?

Kapcsolódó bejegyzések:

1 hozzászólás


  1. Naponta, reggel a felkelés után.

    Válasz

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.