Nincs időm sportolni! Mit tegyek?

Nincs időm sportolni! Mit tegyek? Sportoljunk minden nap, de lehetőség szerint hetente háromszor-négyszer,  mert  jót tesz a fogyókúránknak és hozzá tartozik az egészségünk fenntartásához.

Könnyű ezt mondani, de a mai felgyorsult, rohanós, stresszes világban a mindennapi teendőinket is csak nagy erőfeszítés árán tudjuk elvégezni, nemhogy eljárjunk sportolni.
Reggel rohanás a munkahelyre, ott aztán egész nap robot, majd amint hazaért az ember kezdődik minden elölről ( háztartás, gyerekek, főzés, kerti munka stb. ).

Mire mindennel elkészülünk már a hátunk közepére sem kívánjuk az edzést!  Örülünk ha végre lehuppanunk a tv elé és stresszűzőként eszünk valami finomat. Aztán pedig viseljük a következményét túlsúly, kimerültség, fáradékonyság, rossz közérzet formájában.

Azok akik rendszeresen végeznek testmozgást arról számolnak be, hogy sokkal több idejük marad hiszen energiájuk, teherbírásuk , hangulatuk, lelki állapotuk javul. Köszönhető ez a mindennapjaikba beiktatott fizikai aktivitásnak.

 

Hogyan iktassuk be mindennapjainkba a rendszeres testmozgást?

 

1. Döntsd el számodra melyik a legideálisabb időpont, korai órákban vagy inkább délután és este vagy a legaktívabb.  Semmi értelme ha bagoly típus vagy ( késő estig fent vagy, reggel alig bírsz felkelni ), hogy hajnali vagy kora reggeli edzésre kényszerítsd magad.

2. Válaszd ki neked melyik testmozgás forma felel meg igazán. Ha valamit szívesen csinálsz akkor szakítasz rá időt, de ha a hátad közepére sem kívánod azt a sportot akkor biztosan találsz rá kifogást, hogy miért maradjon el a napi edzés.

3.  Készíts edzés tervet, azaz tervezd meg a heted, hogy melyik nap mikor milyen edzést fogsz végezni.  Ezt a tervet vedd ugyanolyan komolyan mint az összes többi napi feladatodat.  Lehet, hogy ma nincs kedved bemenni a munkahelyedre, de mégsem maradsz otthon :).

4. Maradj motivált! Hú de könnyű ezt mondani, mert mikor elkezded akkor még visz a lendület, de eltelik egy-két nap vagy akár egy-két hét és azon kapod magad, hogy egyre többször jönnek a kifogások, hogy a mait miért hagyd ki.  Ne agyalj azon, hogy ma sportolsz vagy nem! Amint elkezdenek kavarogni fejedben ilyen gondolatok  foglald el magad vagy kezdj neki azonnal a napi edzésnek.

5. Ha teheted már tudd le  reggel a napi edzést, melytől egész nap energikus és lendületes leszel. Ráadásul nem lebeg fejed felett egész nap a gondolat, hogy ma még futnod, úsznod, aerobikoznod kell.

6. Vidd magaddal az edző ruhád a munkahelyedre és délután menj egyenesen az edzőterembe.  Ha hazaérsz már nagyon nehezen veszed rá magad újra, hogy elindulj bárhová is és így könnyebben elodázhatod a sportot.

7. Szervezz magad köré társakat! Szomszéddal, barátokkal, kollégákkal, családdal együtt sokkal könnyebb hiszen egymást erősítitek, így nincs kifogás meg van beszélve az esti kerékpározás, futás.

8. Vidd magaddal a gyerkőcöt is. Emlékszem gyermekkoromban Édesanyámmal együtt jártunk női tornára a helyi művelődési házba. Neki nem kellett kihagynia egy napot sem azért mert nem tudta, hogy ki vigyázzon rám, én pedig remekül szórakoztam és büszkén csináltam  velük együtt a tornát.

9. Vezess edzésnaptárt!  Minden egyes naphoz amelyiken sportoltál valamit tegyél egy piros X-et. Meglátod nagyon fog ösztönözni, hogy meglegyen a kitűzött mennyiség, sőt egy idő múlva túl is akarod majd szárnyalni.

10. Pattanj szobakerékpárra tv nézés közben. Szerintem ennél időtakarékosabb megoldás nincs is 🙂 Így nem kell lemondanod az esti híradóról, a kedvenc sorozatodról miközben a napi edzést is lezavarod.

 

Most pedig állj fel a karosszékből és tudd le most a mai edzés adagot! 🙂

Kapcsolódó bejegyzések:

2 hozzászólás


  1. Sziasztok!

    A 10. pontot eleinte szorgalmasan gyakoroltam annál inkább mert nekem kardiózni (fogyasztani) van a legnagyobb szükségem.
    Azonban bemelegítés hiányában nem vagyok meggyőződve arról, hogy van értelme holott gond nélkül lecsavartam akár 2 óra hosszat is – köszönhetően a filmnek vagy bármi másnak a tévében.
    Mára ott tartok, hogy az eladáson gondolkodom egyrészt a fentiek miatt, másrészt a teremben a kardió mellett (előtt) már nyomom a súlyzós edzést is.
    A kerékpár nem megerőltető egyik- vagy másik izomcsoportnak sem de nem megy a pihenőnap rovására?
    Köszi előre is… 🙂

    Válasz

  2. Nagyon tetszett amit írtál. Való igaz, hogy a kifogásokat napról napra könnyebb megtalálni, mint rendszeresen mozogni, pedig a mozgáshiány számos betegséghez vezethet. Remélem a motivációd segítségével az elhatározást tett követi részemről is.

    Válasz

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.