Zsigeri zsír

Testzsírszázalék, BMI, viszcerális zsírszint cikksorozat utolsó állomásához érkeztünk, vagyis beszéljük meg mit is jelent a viszcerális zsírszint.

Zsigeri zsír_fogyokurablog_1

Mit jelent a viszcerális zsírszint más néven a zsigeri zsír?
Zsigeri zsírok más néven viszcerális zsírok mindenkiben vannak: a hasnyálmirigyet, a májat, a veséket, a szívet borítják be, így védve őket a külső behatásokkal szemben. Az a nem mindegy, mekkora mennyiségben képeznek védőburkot. A zsigeri zsír hormonszerű anyagokat (stressz hormont, gyulladási faktorokat) termel. Több ezer olyan molekula szabadul fel belőle, amelyek súlyos betegségeket okoznak: stroke-ot, infarktust, kettes típusú cukorbetegséget. A zsigeri zsírok nemcsak hormonszerű anyagokat bocsátanak ki, hanem ők maguk is nagyon érzékenyek a hormonális változásokra.

A viszcerális zsír veszélyei!
Először nem is veszünk róla tudomást, hiszen a hasüregi zsír kezdetben nem látványos. Pici hasat könnyedén el lehet tüntetni egy jó szabású ruhával. Vannak, akik teljesen normál testalkatúak és csak a hasukon van egy kis felesleg. Zsigeri zsírok felhalmozódása esetén hasi típusú elhízás a jellemző. A tudósok nem tudják pontosan, mi okozza a viszcerális zsír lerakódását, bár a jelenséget összefüggésbe hozták a zsírban gazdag étrenddel.
A viszcerális zsír a vastagbél és az artériák falának gyulladását okozza, továbbá jelentős kockázati tényezőt jelent a szív- és cukorbetegség, valamint egyes daganatok szempontjából is. Egyes kutatások szerint a szövet stressz hormont, vagyis kortizolt termel, ezáltal rontja a hangulatot, emellett csökkenti a boldogságot kiváltó endorfinok szintjét is. Így a viszcerális zsír nemcsak életünkre, de hangulatunkra is káros.

hasi elhízás_zsigeri zsir_fogyokurablog 2

A viszcerális zsírszint eredményének értelmezése az Omron adatai alapján:
Viszcerális zsírszint            A szint besorolása
1-9                     Normális
10-14                     Magas
15-30                     Nagyon Magas

Életmódváltás és a zsigeri zsír eltűnik🙂
A viszceláris zsíroknak aktív a keringésük, jobban reagálnak a hormonális változásokra, és a zsírbontó enzimek is jobban hatnak rájuk. Főleg a könnyű, aerob mozgások csökkentik a mennyiségüket, mint például a sétálás, a futás, WALKenergie, az úszás. Táplálkozás itt is kulcsfontosságú! Kerülni kell a gyorsan felszívódó, finomított szénhidrátokat és a túl sok zsírt, és megnövelni a rostbevitelt. A rostok hatására egyenletesen szívódnak fel a tápanyagok, így nem raktározzuk el őket zsírok formájában. Emellett fontos, hogy eleget igyunk és aludjunk, csökkentsük a stresszt.

TE nem vagy mókus;)
Miért tűnik el olyan gyorsan a zsigeri zsír? Mert itt tároljuk az energiát, mint mókus a mogyorót. Csökken a kalória-bevitel – megnő a felhasználás, elkezdődik a zsigeri zsír bontása. A viszcerális zsír mennyiségének csökkenése pozitív hatással van egészségünkre.

A sport életForma! Sportolj Te is!

Kapcsolódó bejegyzések:

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.