A legújabb fogyókúra őrület a Dukan diéta

Olyan hírességek mint például Kate Middleton, Gisele Bündchen vagy Jennifer Lopez a Dukan fogyókúra segítségével érték el a jelenlegi alakjukat.

A fogyókúra csak nálunk új hiszen Franciaországban a szülőhazájában kb. 30 évvel ezelőtt fejlesztette ki Dr. Pierre Dukan neurológus.
Hogy hogyan hozható össze egy neurológus (a idegrendszer szervi megbetegedéseit gyógyító doki ) egy fogyókúrával?

A legenda szerint Dukant felkereste egy régi cimborája azzal a kéréssel, hogy segítsen megszabadítani őt súlyfeleslegétől. A doki ekkor azt tanácsolta kedves barátjának, hogy 1 hétig csak fehérjét fogyasszon. Az 1 hét letelte után a cimbi 5 kiló mínusszal jelent meg az orvosi rendelőbe. Ettől Dukan úgy belelkesedett, hogy feladta eddigi szakterületét és a táplálkozástudományával kezdett el foglalkozni és megalkotta a Dukan fogyókúrát.

 

A Dukan fogyókúra lényege:

A fogyókúra 4 szakaszból áll:

  • Támadás
  • Súlyvesztés
  • Stabilizáció
  • Súlyfenntartás

 

1.  szakasz  a Támadás

Ebben az időszakban csak és kizárólag fehérjét fogyaszthatsz étkezéseid során.
Ez lehet sertés, marha, csirke, borjú, hal, tojás ( hetente 3-4 db a sárgájával együtt ), zsírszegény tejtermék.
A jó hír, hogy a mennyiségben nincs korlát, azaz akkor és annyi fehérjét eszel amikor és amennyit csak akarsz.

A Dukan fogyókúra első szakaszának időtartama attól függ, hogy hány kilótól szeretnél megszabadulni.

 

 

  • Ha mínusz 5 kiló a cél akkor 2 napig
  • Ha mínusz 10 kiló a cél akkor 3 napig
  • Amennyiben 10 kilónál nagyobb célt tűztél ki magad elé akkor 5 napig kell csak fehérjén élned.

 

2. A fogyókúra második szakasza a Súlyvesztés

Ebben a szakaszban ehetünk a fehérjék mellett zöldségeket is.
A zöldségek amiket a fogyókúrád során ehetsz a következők:

  • Répa
  • Paprika
  • Paradicsom
  • Retek
  • Padlizsán
  • Brokkoli
  • Cukkini
  • Zeller
  • Spárga
  • Spenót
  • Uborka
  • Gomba
  • Póréhagyma
  • Káposzta- és salátafélék

A mennyiség itt sincs korlátozva.

A fogyókúra második szakaszát addig kell alkalmaznod míg el nem éred a kívánt testsúlyt.  Dukan ebben az időszakban heti 1-1,5 kilogramm fogyást ígér.

 

3. a  Stabilizáló szakasz

Ekkor a fehérjék és a zöldségek mellett naponta egyszer ehetünk gyümölcsöt.
Szinte bármilyen gyümölcsöt ehetsz kivéve a cseresznye, a meggy, a banán és a szőlő, ezeket még ebben a szakaszban is mellőznöd kell.

Ehetsz még naponta 1-2 szelet teljes kiőrlésű kenyeret, hetente 2 alkalommal durumlisztből készült tésztát. Heti egy alkalommal engedélyezett még a burgonya, a kuszkusz, a rizs, a hüvelyesek és a csoki is.

A stabilizáló szakasz időtartama a leadott kilóidtól függ.

A leadott kilóidat szorozd meg kettővel, majd az eredményt szorozd meg néggyel így megkapod a napok számát ameddig ezt a szakaszt kell kibírnod a fogyókúrád során.

Példa:

Leadtál 10 kilót-
10 kg X 2 = 20
20 x 4 = 80
Azaz  80 napig kell folytatnod a stabilizáló szakaszt

 

4. szakasz a Súlyfenntartás

Bármit ehetsz amit csak szeretnél! Egy fontos szabály van, hogy hetente egyszer fehérjenapot kell tartani, azaz pl. csütörtökön csak fehérje tartalmú ételt ehetsz.

A fogyókúrád Súlyfenntartó szakasza addig tart míg szeretnéd megőrizni az elért eredményt. 🙂

 

 

 

Fontos szabály a Dukan diéta alatt

 

  1. A fogyókúra elkezdése előtt ajánlatos egy általános orvosi kivizsgáláson részt venned ( vérvétel, vérnyomásmérés stb )
  2. Bőséges folyadékfogyasztás minden nap, ez lehetőleg ásványvíz vagy gyógytea legyen.
  3. Fontos a testmozgás, de az első szakaszban mellőzd az intenzív sportot.
  4. A húsokat, zöldségeket párold, főzd ill. grillezd.
  5. Ha a szakaszok hosszabb ideig tartanak mint 5 nap mindenképpen szükséged van valami vitaminpótlásra ( tabletta vagy pezsgőtabletta formájában )

 

UI:

Érdekes cikket olvastam ma a Dukan diétáról. Mint általában minden diéta ez is megosztja az orvostudományt. Egyes orvosok szerint nemhogy eredménytelen de kifejezetten káros hatásai lehetnek a Dukan fogyókúrának.  Egy francia kórház szív- és érrendszeri specialistája arról beszél, hogy ez a fogyókúra meddőséget, májkárosodást, keringési zavart, magas vérnyomást, kettes típusú cukorbetegséget is okozhat. Sőt kb. 5000 Dukan diétával fogyókúrázót vizsgáltak, melyek közül több mint 80 %-a rövid időn belül visszanyerte a fogyókúra előtti alakját.

Kapcsolódó bejegyzések:

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.