Színek hatása a fogyókúrád alatt

Érdekes cikket olvastam a minap. Egy kutatóról szólt aki 1 héten keresztül csak fehér színű táplálékot fogyasztott ( pl. tejet, rizst, főtt tojásfehérjét). A végeredmény a gyomor és a bélrendszer hurutos megbetegedése lett. Szerencsére a folyamat helyreállt amint újra visszaállt a „színes” élelmiszerek fogyasztására.

Tanulság! Használd ki a növények jótékony hatását egyél minél színesebben, amivel nemcsak az egészséged, fittséged elérését segíted hanem még a szemed, lelked is gyönyörködteted!

 

Lássuk, hogyan hatnak egyes növények szervezetedre ( nemcsak a fogyókúrád alatt ):

 

I. Piros színű növények hatásai:

cseresznye, meggy, dinnye, málna, ribizli, szamóca, retek, pirosalma
  • Csökkenti a fáradtságot,  az álmosságot, a letargiát
  • Növeli az energiát
  • Gyorsítja a vérkeringés
  • Antioxidáns hatású
  • Memória javító

 

II.  Narancssárga színű növények hatásai:

Narancs, sárgarépa, őszibarack, sütőtök, mangó
  • Csökkenti a depressziót
  • Antioxidáns hatású
  • Erősíti az immunrendszert
  • Óvja a szemet
  • Jótékonyan hat kóros fogyás, étvágytalanság esetén

 

III.  Zöld színű növények hatásai:

Avokádó, kiwi. zöldpaprika, saláta, sóska, uborka, szőlő, zöldbab
  • Növeli a szervezet energiáját
  • Csökkenti a fáradtságot
  • Májvédő hatásúak
  • Fájdalomcsillapító
  • Gyulladáscsökkentő hatásúak

 

IV.  Sárga színű növények hatásai:

Ananász, banán, citrom, körte, kukorica, paprika
  • Antioxidáns hatásúak
  • Szembetegségek kialakulása ellen
  • Élénkíti a szervezetet
  • Elűzi a feszültséget a stresszt
  • Serkenti a nevetést
  • Méregtelenít
  • Fokozza az anyagcserét

 

V.  Fehér színű növények hatásai

Karfiol, fehér répa, gomba, gyömbér, karalábé, zeller
  • Csökkentik a koleszterinszintet
  • Antibakteriális hatásúak
  • Gombaellenes hatásuk ismert

 

VI.  Kékes-lilás növények hatásai:

Áfonya, vöröskáposzta, feketeribizli, vöröshagyma, mák, padlizsán, szilva, kékszőlő
  • Fejfájás csökkentő
  • Láz csillapító hatású
  • Gyulladás csökkentő
  • Javítják a memóriát
  • Serkentik az agy vérellátását
  • Antioxidáns hatásúak
  • Segítenek a húgyúti fertőzések esetén
  • Csökkentik a koleszterint
  • Nyugtató, lazító hatásúak
  • Csípések, égések kezelésére jó hűtő hatásuk miatt
  • Étvágycsökkentő hatásúak

 

Fogyókúrád, életmód változtatásod alatt fogyassz minél színesebb zöldséget,  gyümölcsöt.

Ne feledd a kék és a lila szín étvágycsökkentő, a sárga szín hatására pedig felgyorsítja az anyagcseréd.

A színeket ne csak  étkezésed során alkalmazd! Használd öltözködésedben, ruháid, ékszereid kiválasztásánál,  gyújts színes mécseseket,  de csodát ne remélj! Ez csak egy része az életmód változtatásod során amit súlyod csökkentése érdekében meg kell tenned! 🙂

Kapcsolódó bejegyzések:

3 hozzászólás



  1. Igaz nem vagyok már tini lány,de nagyon tetszik a gyümölcsök, zöldségek szín szerinti bemutatása. Gyümölcsből mindenevő vagyok. Igazad van abban, hogy csuda szép tud lenni egy gyümölcsökkel teli tányér.Eddig azért fogyasztottam belőlük sokat, mert finomak, a jövőben odafigyelek a jótékony hatásukra is. Szóval sok gyümölcsöt eszek, és mégis kicsit duci vagyok. Az oka: mozgáshiány. Azt azonban bizton állíthatom tini és felnőtt lányok, hogy, mióta jelentősen több gyümölcsöt fogyasztok az eddiginél,egészségesebb lett a bőröm, és a hajam is.
    Ajánlom nektek is, fogadjuk meg Szilvi tanácsait: SOK GYÜMÖLCS + MÉG TÖBB ZÖLDSÉG + MOZGÁS = BOMBA JÓ ALAK és nem utolsó sorban EGÉSZSÉG.

    Válasz

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.