Mik is azok a negatív kalóriás ételek?


Hallottál már magas kalóriájú ételekről. Tudod, hogy ezeket fogyókúrád során messze el kell kerülnöd. Azt is tudod, hogy 0 kalóriás ételek nincsenek hiszen minden tápanyagban van valamennyi kalória egyikben több másikban kevesebb.

 

Na de mik is azok a negatív kalóriájú ételek?

Ehhez először tudnod kell mit jelent a kalória :

Kalóriának a szervezetedbe juttatod tápanyagok égése során felszabaduló energiát nevezzük, melynek mértékegysége a kilokalória ( kcal ).
1 gramm zsír elégetése során 9,3 kcal, 1 gramm fehérje elégetése során 4,2 kcal, 1 gramm szénhidrát elégetése során 4,1 kcal termelődik szervezetünkben.

Fogyásod akkor fog beindulni ha több kalóriát égetsz el mint amennyit bejuttattál a szervezetedbe.
A negatív kalóriás ételek „titka” abban rejlik, hogy feldolgozásuk során a szervezet több kalóriát éget el mint amennyi kalóriát ezek az élelmiszerek tartalmaznak.

Néhány példa amit nemrégiben olvastam:

  • 30 grammos zellergumó 5-6 kcal, de a szervezetünk közel 150 kalóriát is felhasznál a feldogozása alatt.
  • 100 gramm brokkoli 24 kcal a szervezeted a feldolgozásánál 80 kalóriát éget el.
  • 100 gramm alma 32 kcal a szervezeted 45 kalóriát éget el a felhasználás során.

A negatív kalóriájú ételeket a zöldségek és gyümölcsök között találsz. Ennek az az oka, hogy a nagyfokú rosttartalmuk miatt a szervezet nehezebben dolgozza fel őket így több energiát használ el.  Felgyorsítják az anyagcserét és ásványi anyag és vitamint tartalmuk beindíta a zsírbontó enzimek termelődését.

 

Melyek a negatív kalóriás gyümölcsök?

  • Alma
  • Ananász
  • Citrom
  • Mangó
  • Narancs
  • Grapefruit
  • Mandarin
  • Görögdinnye
  • Sárgadinnye
  • Kivi
  • Sárgabarack
  • Cseresznye
  • Szőlő
  • Ribizli
  • Málna
  • Szeder
  • Áfonya
  • Eper

Melyek a negatív kalóriás zöldségek?

  • Brokkoli
  • Karfiol
  • Kelbimbó
  • Zeller
  • Cékla retek
  • Cukkini
  • Fejes saláta
  • Káposzta
  • Spenót
  • Spárga
  • Zöldbab
  • Uborka
  • Paradicsom
  • Sárga- és fehérrépa
  • Erős paprika
  • Fokhagyma
  • Vöröshagyma
  • Petrezselyemlevél


Fontos!

Ne kezdj el eszeveszetten csak negatív kalóriatartalmú ételeket fogyasztani, hiszen ez esetben olyan mintha egyoldalú diétát folytatnál. Hiányozni fognak szervezetedből azok a létfontosságú dolgok amik egészséges működéséhez elengedhetetlen.
Fogyókúrád során tartsd be a mértékletességet, iktass be heti 3 x 30 perc testmozgást, figyelj a lelki egyensúlyodra! Meglátod a kilók szép lassan leolvadnak rólad és Te egyre fittem, boldogabb kiegyensúlyozottabb leszel.

Kapcsolódó bejegyzések:

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.