Finomított fehér cukor vagy mesterséges édesítőszer?

Mindenki tudja, hogy a fogyókúra és a cukor esküdt ellenségek, ezért aki fogyókúrába kezd az elsőnek a finomított fehércukrot iktatja ki az étrendjéből.
A legtöbben édesítőszerrel pótolják a cukor hiányát hiszen ezt direkt fogyókúrázóknak és cukorbetegeknek találták ki.
Akadnak akik a nádcukorra vagy a barna cukorra esküdnek.

Vajon jól teszik?
 

 

Finomított fehér cukor

A finomított fehér cukor a XX. században vált a legnépszerűbb édesítőszerré, addig főként mézet és nádcukrot használtak erre a célra.
Ma már tudjuk, hogy a finomított fehér cukor cukortartalma 95 %, melynek feldolgozása hatalmas terhet ró szervezetünkre. Károsítja a májat és az idegsejteket, székrekedést és fokozott ingerlékenységet okoz. Nagy szerepe van a cukorbetegség kialakulásában hiszen olyannyira megterheli a hasnyálmirigy inzulin termelésért felelős sejtjeit, hogy azok kimerülnek és nem képesek ellátni feladataikat. Hozzájárul a kalcium hiány és az érelmeszesedés kialakulásához, megakadályozza a zsírsejtek bontását.  Ezért nevezik egészséges életmód hívei fehér halálnak.
 
 

Mesterséges édesítőszerek:

Ha Te is úgy gondolod, hogy sokat tettél az egészségedért és a fogyókúrádért amint lecserélted a finomított fehér cukrot mesterséges édesítőszerre akkor tévedsz.
Aszpartám, ciklamát, szacharin, aceszulfám-k mind mind kémiai vegyület, mely legalább úgy vagy még jobban megterheli a szervezetet mint a finomított fehér cukor.
Mértéktelen fogyasztásuk során okozhatnak fejfájást, migrént, szédülést, ingerlékenységet, látászavart, hallászavart, hasmenést, hajhullást, szapora szívverést, gyomorfekélyt.
A legmegdöbbentőbb az, hogy rákkeltő anyagokat is tartalmazhatnak.

 

Nádcukor:

A 3-6 méter magasságig is megnövő nádszárakban található a nyers nádcukor. Ilyenkor tartalmazza a legtöbb tápanyagot ( B vitamint, ásványi anyagot, enzimet ), de feldolgozása semmiben nem tér el a a fehér cukor előállításától, melynek során elveszti értékes tápanyagtartalmát így majdnem teljesen mindegy hogy melyik kerül asztalunkra sőt mivel édesítő ereje jóval kevesebb mint a finomított fehér cukoré ezért előfordul, hogy többet fogyasztunk belőle.

 
 

Barna cukor:

A barna cukor sem lehet megoldás annak aki egészségesebben akar táplálkozni, fogyókúrázik esetleg cukorbeteg. Hiszen a barna cukor tulajdonképpen melaszt hozzáadásával színezett finomított fehér cukor, melynek színének intenzitása attól függ mennyi melaszt adnak hozzá.
 
 
 
Te milyen édesítőszert használsz a fogyókúrád alatt?

Kapcsolódó bejegyzések:

6 hozzászólás


  1. Ez azért nagyon durva! Eddig azt gondoltam, hogy a barna cukor egészséges! Erre kiderül, hogy csak jól beetettek egy kis színezékkel.

    Válasz




Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.