Csajok Fogyókúra és Életmód Klubja!

Reggelizz, mint a király?

„Reggelizz, mint a király, ebédelj, mint a polgár, vacsorázz, mint a koldus!”

Az ismert mondás szerint reggelire jól bekéne lakomáznunk, az ebédet már nem kéne túlzásba vinnünk, vacsorára pedig kenyeret kéne ennünk vízzel. Ez egy igen egyszerű szabálynak tűnik, de az egészséges napi étkezésnek nem így kéne felépülnie, pláne nem akkor, ha az ember fogyni akar. Hol van hát a hiba, és mi lenne az ideális? Kezdjük a reggelivel: (tovább…)


A túlsúly hatása a szervezetünkre

Azon kívül, hogy nem szép, még árt is. Igen sajnos az elhízásról nem igazán mondhatunk semmi pozitívat, ami esetleg enyhítené a túlsúllyal rendelkező emberek lelkét. Mert hát nem csak a tükörbe nézve kaphat az ember szívrohamot, amikor meglátja terjedelmes hurkáit, de az idő múlásával, és a zsírpárnák gyarapodásával, az érrendszerben végbemenő káros folyamatok hatására is erre a sorsa juthat. Számos egészségügyi kockázat, lehetetlen ruhaméretek, különféle, drága gyógyszerek és fecskendők sora várhat egy elhízott emberre, ami nem csak tükörben látszik meg. De mik ezek a kockázatok? (tovább…)


Cukor helyett II – Mesterséges édesítőszerek

Aszpartám, Aceszulfám-K, Ciklamát, Szacharin, Szukralóz, Neotám… A nevük sem valami bizalomgerjesztő, de még tudni is róluk, hogy lényegében laboratóriumban hozták őket létre, és ilyen formában a természetben sehol sem találhatóak meg. De akkor miért vannak tele a light üdítők ezekkel az anyagokkal? Miért engedélyezhetik őket, ha olyan hátborzongató hírek terjednek róluk, hogy elősegíthetik a rákos elváltozások kialakulását? Na igen, a média és a mindenféle ellenérdekelt lobbik meghozták eredményüket, és sikerült inkább méregként, mint hathatós cukorpótlóként beállítani ezeket az édesítőszereket. De nézzük csak mik is ezek, hogyan lehet őket alkalmazni, hogyan nem, és milyen mellékhatásaik lehetnek. (tovább…)


Életmódváltás vs. Fogyókúra

Az életmódváltás és a fogyókúra közötti különbségek meghatározása talán senkinek nem okoz különösebb nehézséget. Igen egyértelmű, hogy az életmódváltásnak egy hosszútávú, igazság szerint hátralévő életünkre szóló dolognak kéne lennie, a fogyókúra viszont csak egy időszakos állapot, gyors, szemléletes eredmény elérése érdekében. De mit rejtenek igazából ezek a szavak? Ennek jártam utána! (tovább…)


Eperszezon

Itt a nyár, itt a szép idő, és itt az eperszezon. Kiszabadulnak az út szélére az eperárusok, elönti a zöldségeseket az eperillat és gusztán sorakoznak a gyönyörű, piros gyümölcsök a standokon arra várva, hogy haza vigyük őket. De mindamellett, hogy szépek és finomak, értékes, szervezetünkre igen sok pozitív hatással is bírnak. Lássuk hát ezeket! (tovább…)


Az ideális testsúlyvesztés üteme

„10 kg-tól szabadulhat meg, ha ezt a diétát követi és megveszi hozzá ezt a port!” – ezek a jól hangzó ígéretek folynak manapság már a csapból is. Nyakunkon a bikiniszezon, de a télen felszaladt plusz kilók még mindig nem vettek könnyes búcsút tőlünk, s most a tükörbe se merünk nézni. Mi sem lenne hát gyorsabb és egyszerűbb, mint a turbódiéta, koplalás és eszeveszett futkorászás a kondi futópadján, hogy csúcsformába hozzuk magunkat? Talán megoldást nyújthat jelenlegi problémánkra, mert valóban veszítünk jó pár kilót, de hosszútávú következményei nagyon is károsak lehetnek, az ilyen gyors ütemben történő súlyvesztésnek. (tovább…)


Cukor helyett I. – Természetes édesítőszerek

A cukor, a cukor… minden diéta megrontója, minden fogyni vágyó ellensége, mi legyen veled? Előző bejegyzésünkben már volt szó arról, hogy ha fogyni szeretnénk, előnyös, ha elsőként a finomított szénhidrátokról, köztük is a kristálycukorról teszünk le. Ez azonban azt jelentené, hogy ihatnánk üresen a teát, feketén a kávét, messzire kerülhetnénk a cukrászdákat és a szülinapi zsúrokat, mert hát a kísértésnek nehéz ellenállni. Talán nem újdonság azonban senkinek az édesítőszerek azon jótékony hatása, hogy felment minket ezen kerülőutak taposásától. Sokan azonban félnek ezek használatától, a különféle negatív híresztelések miatt, melyeknek nagy része, csak félreértésből, vagy felesleges felnagyításokból származik. Nézzük hát először is a természetes édesítőszerek tulajdonságait. (tovább…)


Számoljam a kalóriákat?

Miről is kéne szóljon egy életmódváltás? Arról, hogy változtatsz, hogy addigi káros szokásaidat, mint a dohányzást, tévé előtt tespedést, nagy mennyiségű rágcsa fogyasztását elhagyd, és helyettük egészséges szokásokat vezetsz be az életedbe. Ennek a folyamatnak azonban nem szabad egy nyögvenyelős, muszáj dolognak lennie, nem sanyargathatjuk se a lelkünket, se a testünket. Nem állíthatunk olyan szabályokat és célokat magunk elé, melyeket kivitelezése nehéz, vagy esetleg lehetetlen számunkra, így tehát nem nehezíthetjük meg napi rutinunkat olyan dolgokkal, mint például a pontosan vezetett kalóriaszámolás, ha nem fér bele az időnkbe vagy nincs rá energiánk. De akkor miért akarja mindenki számolni a kalóriákat? (tovább…)


A csúf, a gonosz és a finomított szénhidrát

Az egyik legfelkapottabb téma manapság a táplálkozás terén a szénhidrát. A kristálycukrot és a fehérlisztet úgy üldözik egyes fanatikusok, mintha legalábbis máglyahalált érdemelnének és százszámra jelennek meg azokat helyettesítő alternatívák, persze borsos áron. Egyre több szénhidrátcsökkenetett termék színesíti az üzletek kínálatát és egyre csak kúszik be a köztudatba a „lowcarb” (csökkentett szénhidrát) mozgalom „le a cukorral, le a liszttel” lobbija. Térjünk most vissza a 21. századba és hagyjuk a boszorkányüldözést, lássuk mivel is van dolgunk. (tovább…)


Miben tud nekem segíteni a dietetikus?

Amikor az ember eljut odáig, hogy addigi életmódján változtatnia kell, első útja az internet rejtelmei közé vezet. Rendkívül pozitív, hogy ma már az ember bármilyen témában találhat eszméletlen mennyiségű információt, és miért is lenne ez másképp a táplálkozással, diétával, mozgással kapcsolatban? De ne feledkezzünk meg róla, hogy ez a rengetek információ a kárunkra is válhat, hisz nem csak hasznos diétás tippeket találhatunk kedvenc böngészőnk segítségével, hanem olykor értékes élelmiszerek elhagyásáról, értelmetlen sanyargatásról, vagy legsúlyosabb esetben akár káros mellékhatású tanácsokról is olvashatunk. Ki-ki maga dönti el, hogy kezd bele, melyik fogyókúrát követi valamint, hogy mi kerül az asztalára, de fel merül a kérdés, hogy vajon ez így jó-e, helyes-e, és tényleg ez a legjobb és a legtöbb, amit az ember az egészségért tehet?

(tovább…)


Egészségtudatos táplálkozás – Ismerd!

egezsegtudatos-taplalkozasEgészségtudatos táplálkozás – Ismerd!

A kiegyensúlyozott táplálkozás elengedhetetlen része a megfelelő mennyiségű és arányú energia- és tápanyagfogyasztás. Ezek mértékét meghatározza: az alapanyagcsere, fizikai aktivitás, életkor, a környezet hőmérséklete, éghajlat, egészségi állapot, stb. Az egészséges táplálkozás annyi energiát juttat a szervezetbe, amennyire szükség van (se több, se kevesebb). Nincsenek tiltott ételek, csak a mennyiségre kell figyelni; ezzel számos betegséget megelőzhetünk, pl.: magas vérnyomás, infarktus, diabetes, epebetegség, stb. (ezek fő oka az egészségtelen életmód, táplálkozás ).

(tovább…)


Fitten télen is

A téli zord időjárás közepette a szervezet nagy gondoskodást és odafigyelést igényel. Ilyenkor az eddigieknél még fontosabbá válik a vitaminok és ásványi anyagok pótlása.
A téli időszakban a szervezet fáradékonyabb, kimerül, így nagyobb fogékonyság mutatkozik a fertőzésekkel szemben.

A fogyókúra idején is elengedhetetlen a kellő figyelem az immunrendszer védelmére, hiszen ilyenkor a legtöbben megfeledkeznek a mikrotápanyagok (ide tartoznak a vitaminok és az ásványi anyagok) beviteléről.
A mikro-, és makrotápanyagok (fehérje, zsír, szénhidrát) egymás hatását erősítve járulnak hozzá a szervezet egészséges működéséhez. Kiemelendő a D, A, C, B vitaminok.
Fontos ebben a fagyos évszakban is a kellő mennyiségű folyadék fogyasztása, ami 2-2,5 litert jelent napi lebontásban a fűtés, valamint a hideg levegő miatt.

Javaslatként íme, egy viszonylag költséghatékony immunerősítő módszer:
(tovább…)


Az ünnepek után…

unnepek-utanAz ünnepi forgatagot követően, a hatalmas családi vacsorák után sokak szeme előtt újévi fogadalomként a ,,fogyni vágyás,, lebeg; elhatározzák, hogy a következő év a diéta éve lesz.

(tovább…)


Őszi finomságok

Senkinek sem újdonság, hogy az évszakokkal együtt a boltokban, piacokon elérhető zöldségek, gyümölcsök tárháza is változik. Most már jócskán benne vagyunk az őszben, készítsünk hát szezonális finomságokat. Íme, két ötlet, amivel színesíthetjük az étlapunkat és aktuális nyersanyagokat tartalmaz. (tovább…)


A változatosság gyönyörködtet

Biztosan te is hallottad már, hogy a táplálkozástudománnyal foglalkozó szakemberek mindenkinek a minél változatosabb étrendet javasolják, és óva intenek minden felesleges, erélyes megszorítástól. Ugyanis minél többféle élelmi anyagot veszünk magunkhoz, annál biztosabb, hogy minden makro- és mikrotápanyaghoz hozzájut a szervezetünk, ily módon pedig elkerülhetjük a hiánybetegségeket, energikusak és fittek maradhatunk. (A makrotápanyagok alatt a fehérjét, a zsírt és a szénhidrátokat értjük, a mikrotápanyagok alatt pedig az ásványi anyagokat és vitaminokat. ) De hogyan érhetjük el ezt az optimális állapotot? Honnan tudhatjuk, hogy miből kell csemegéznünk? (tovább…)


« Előző bejegyzés

   Minden jog fenntartva © FogyókúraBlog.hu |Powered by WordPress | Designed by Elegant Themes & HonlapKuckó.hu | Kapcsolat
   A blogon megjelenő cikkek tájékoztató jellegűek, azok tartalmáért felelősséget nem vállalunk, ezért minden esetben kérd ki orvosod tanácsát is.